TESTUA:
Balentziaga
Kontzeptua. Kontzeptu Elegantea. Sinpletasunaren Elegantzia.
_Balenciaga
kontzeptualizatuz
Balentziagaren ekarpen nabarmena dogu elegantziaren
berrirakurketa kontzeptuala emakumearengan. Elegenatzia kontzeptuala dogu hau,
emakumea jantzi baino gehiago egiten dauana, emakumea hito bilakatzea.
Diseinuak, beraz, elegantzia kontzeptual hau era zuzen batean berrirakurri da,
Balenciaga ideien katalogazio, zatikatze eta osotasun baten legepean hito bat
bilatzea: argitasunaren presentzia.
Emakumea dogu Balentziagaren intentzioen foku oro,
emakumearen kontzeptua jorratzea, beraz, ezinbestekoa da diseinuan.
Balenciagaren elegantzia kontzeptuak emakumearen formak estaltzea eban helburu,
emakumea baita diseinua daramana, eta ez alderantziz. Hala ere, emakumea bera
da diseinua eramateaz eta harro erakusteaz arduratuko dauana, beraz,
emakumearen figura intuitu egiten da diseinuaren hainbateko ezaugarrien artean.
Emakumea, beraz, egitura bilakatzen da proiektazio prozeduran, diseinua eutsi
egingo dauan ardatz bertikala. Balenciaga diseinua ardatz horretan zehar jarri
izanen da.
Bolumena da Balenciaga-elegantzia kontzeptuaren gako
nabarmen bat. Bolumen honek emakumearen formak estaliko dauz mugimendua eta
doigarritasuna lortzearren. Bolumena forma geometriko sipleen arteko maklaketa
eskultoriko batean datza, emakumearen gainean egindako zertzelaketa baten
modura ulertuta. Bolumen sinple honek argitasunaren biltura izango da , zeina
doigarritasuna eta mugimenduen askatasuna bermatuko dauan.
Patronaiaren teknikaren garapena eta gaitasuna da
Balenciagari maisu bilakatu ebana. Bere maisutasunare gako nagusiena
patronaiaren sinpletasunarekin lortu dakikean bolumetria zein diseinu askatasun
maila gorenak aztertzea zan, hots, patronaiaren sinpletasunarekin, bere
diseinatze prozesuan parte hartzen daben gainontzeko kontzeptuerin batera lan
egitean, lortzen diran emaitza eskultoriko eta konplexuak lortzea. Patroia era
egokian joskuntza teknika egokiarekin tratatu ezkero itsumustuko formak
lortzera bideratzen gauguz. Patroiek, beraz, forma geometriko bakunekin diseinu
konplexuak lortzea bideratzen dabez.
Ehunaren
arkitektura deritzona
Balenciagaren diseinuen eraikitze zergatiaren egiak justifikatzen dauz.
Kontzeptu hau argitzean Balenciaga teknikak sinbiosi esanahia hartzen dau: ezin
daiteke Balenciaga Bolumetria ulertu Patronaia eta Telaren Arkitektura kontutan
hartu gabe; ezin daiteke Patronaia ulertu Telaren Arkitektura eta Bolumentria
ulertu gabe, eta azkenik, ezin daiteke Balenciaga Bolumetria zein Patronaia
emon Telaren Arkitektura barneratu gabe. Balenciagaren obrari borobiltasuna
emongo dion azken kontzeptua ehungintzan egindako ikerkuntzan datza. Bere
diseinu utopiak errealitate bilakatzeko tela erresistente ea
semi-autoportanteen bilakuntzara bideratu eban. Bere diseinuak egia bihurtzeko,
diseinuan erabili beharreko ehunak erresistentzia haina eduki beharko dau
sinbiosian egon ahal izateko. Bere ehungintza ikerketen sintesi modura, esan
daiteke goi maialko ehunen eta ehun normal baina erresistenete, eta nola ez,
duinak ere izan daitekean ehun ohikoekin nahasten ebazan. Diseinuan, beraz,
material ohikoez eginda egon daiteke, baiana elegantziari eta duintasunari uko
egin gabe. Ehunaren materialtasunak, gainera, diseinuaren exagerazio puntua
emoten deutso, bolumenaren eta ehunaren matize oro bilduz.
Kolore
Beltza da diseinuaren puntu
garrantzitsua, elegantziari lotutako kolorea izanik, Balenciaga diseinuaren
distintiboa dan elegantzia irudikatzen dau.
Lotura
puntuala da diseinuari
bateragarritasun bat emoten deutson elementua. Diseinuan patroi eta bolumen oro
lotura puntu bakar batean lotzen dira, emakumearen egitura-ardatzarekin bat
eginez. Lotura hau izanen da diseinua eta egitura batu egingo dauan kontzeptua.
Eskultorikotasuna, presentzia, hitoa... jorratzen dabe
Balenciaga obrek; ikusiak izateko erabileretarako pentsatuta daudenetz.
Diseinuak, beraz, presentzia hori ere bermatuko dau erabilera desberdinak
bereganatuz, Irudi bat sortuz.
LAMINAK:
No hay comentarios:
Publicar un comentario